>
Strona główna > Archiwum > SZANOWNI RODZICE – GRUPA KUBUSIE

SZANOWNI RODZICE – GRUPA KUBUSIE

Szanowni Rodzice, Drogie Dzieci.

Przed nami ostatni tydzień pracy zdalnej a potem upragnione wakacje.

Życzymy Wam odpoczynku, zdrowia, radości i duuużo słońca.

Poniżej zadania na ostatni tydzień i dyplomy dla dzielnych uczestników naszych zdalnych zajęć:

Drodzy Rodzice i kochane “Kubusie”!

         Witam Was serdecznie w ostatnim w tym roku szkolnym tygodniu Naszej pracy zdalnej 🙂

Temat tygodnia: KOLORY LATA

W tym tygodniu pracy zdalnej będziemy w letnim klimacie! Wszystkie dzieci kochają lato. Pełna beztroskiej zabawy, żywych kolorów, pięknych zapachów i ciekawych przygód pora roku zdecydowanie zachęca do wypraw w nieznane.

Przeczytajcie zatem proszę wakacyjny wierszyk dla dzieci:

Lato w słońcu skąpane,
tak bardzo przez nas kochane.
W lecie wakacje, wędrówki piesze.
Każdą przygodą się cieszę.
To pora roku o złotym kolorze,
bo słońce oświetla nas
nad naszym polskim morzem.

W lecie na drzewach zielone liście
i w ogrodzie kwiaty kwitną ,
które na wiosnę zasadziliście.
Każdy kocha lato,
bo to ciepła pora.
Piękna, kolorowa i wakacyjna.

 

Porozmawiajmy o kolorach lata. Zapytajcie na początek: Co ma żółty kolor? Ustalone

 

Zatem rozwiążcie zagadki ( Tomasza Jabłońskiego) :


Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci,
Daje światło, ciepło, radują się dzieci. (Słońce)

Cóż to za roślinka – jak małe słoneczko,
Żółte płatki wokół, na łodyżce mieszka,
Jak jest jeszcze mała, to ją podlewamy,
A jak już dojrzeje – nasionka zjadamy. (słonecznik)

Spróbujcie zrobić „Żółte stworki-potworki” – ulepcie je proszę z żółtej plasteliny. Praca ma być według pomysłu dzieci. Wymyślcie nazwy/imiona dla swoich stworków.

Czy lato lubi jeszcze inny kolor? Podpowie Wam wiersz:

Gramy w zielone” – słuchanie wiersza W. Broniewskiego, czytanego przez rodzica.

„Proszę o zielone!” zaklekotał bociek
do zielonej żabki,
co siedziała w błocie.
Ale mądra żabka prędko myk! pod wodę: „Miłe mi, bocianie, moje życie młode”.
Rosły w błocie modre niezapominajki
i boćkowi rzekły: „Znamy takie bajki!
Chciałbyś żabkę połknąć, lecz się obejdź smakiem: żabka gra w zielone
z młodym tatarakiem”.
Oto pytania dotyczące treści wiersza:

-O jaki kolor poprosił bocian?

-W jaką grę chciał grać?

-Z kim bocian chciał zagrać w zielone?

-Jakie kwiat- ki rosły w błocie?

– Z kim żabka zagrała w zielone?.

Dzieci dzielą na sylaby a potem na głoski wyrazy: żaba, bocian, tatarak, (dzielą każdy wyraz na sylaby z pokazaniem na palcach liczby sylab, wyróżniają głoski pierwszą i ostatnią, dzielą na głoski i pokazują na palcach liczbę głosek.). Następnie przeprowadzają syntezę wyrazu mówionego przez rodzica lub inne dziecko głoskami.

„Na zielonej łące” – praca plastyczna.

kolorowa łąka – https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y

Latem ważny jest jeszcze jeden kolor!

 „Szukamy koloru niebieskiego” – rozmowa z dziećmi. Proszę zadać dzieciom pytanie: Co kojarzy im  się z kolorem niebieskim?. Niech dzieci odpowiadają – wszystkie odpowiedzi są dobre. Następnie przyjrzyjcie się swoim ubraniom i innym przedmiotom w pokoju, które są w kolorze niebieskim. Porównajcie ich odcienie, posługując się pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy,…

Niebieski jest ważny – niebieskie jest niebo a po nim może latać …latawiec.

*„Latawiec” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje różne figury geometryczne: trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty – powycinane z kolorowego papieru. Zadaniem dzieci jest ułożenie figur na kartce tak, aby powstał latawiec, a następnie przyklejenie ich. Po wykonaniu pracy dzieci podają nazwy figur, które wykorzystały do ułożenia latawca.

*„Co pływa, a co tonie” – zabawa badawcza.

Przeprowadźcie proszę wspólnie eksperyment.

Rodzic pokazuje dzieciom różne przedmioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, drewnianą deseczkę. Do wielkiej miski nalewa wodę. Następnie dorosły zadaje dzieciom pytania:

– Co stanie się z przedmiotami w wodzie?

– Które z nich zatoną?

– Które z nich będą pływały?

-Dlaczego jedne toną, a inne pływają?.

Następnie dzieci wkładają przedmioty do miski z wodą i obserwują ich zachowanie.

 

“Tęcza “.  Włodzimierz Słobodnik  – wysłuchanie wiersza czytanego przez Rodzica.

Czy to łuk promienny jarzy się nad laskiem? Czy świetlista brama
lśni czarownym blaskiem? Czy to wstążka jasna,
w powietrzu wisząca, siedmioma barwami
na dzieci patrząca?
Nie, to w kroplach deszczu cała wykąpana
tam nad laskiem wzeszła tęcza malowana. Deszczyku, deszczyku, jesteś jak czarodziej,
bo po tobie tęcza siedmiobarwna wschodzi. Ile dni w tygodniu,
tyle barw lśni w tęczy. Będzie dobry tydzień, tęcza za to ręczy!

Oto  pytania do treści wiersza:

-Kiedy powstaje tęcza?

– Jakie kolory w niej występują?

– W jakiej porze roku możemy najczęściej zaobserwować tęczę na niebie?

– Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?.

 

Piosenka: “Kolorowe lato”
 https://www.youtube.com/watch?v=aRkzeeEwq3E

 

Jak zwykle co roku o tej samej porze
z walizkę zjawiło się lato nad morzem
rzuciło promyków złocistych tysiące
porwało do tańca motyle na łące.

 

Ref: Kolorowe lato – lato kolorowe
włożyło słomkowy kapelusz na głowę.
Gdy kapelusz zdejmie, sypnie pomysłami
nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami.

 

*„Dyktando graficzne” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko dostaje kartkę formatu A4 i komplet kolorowych kredek. Kartka jest przyklejona taśmą klejącą do stolika tak, aby dziecko nie mogło nią manipulować. Rodzic prosi, żeby dzieci wykonywały dokładnie to, o co je poprosi:

Na środku kartki narysuj kwiatek; Nad kwiatkiem narysuj żółte słońce; Obok kwiatka z prawej strony narysuj biedronkę; Obok kwiatka z lewej strony narysuj motyla; Z lewej strony słońca narysuj niebieską chmurę; Z prawej strony słońca narysuj różową chmurę; Na dole kartki narysuj trawę.

“Kubusie” nadszedł czas na małe “co nieco”

Proponuję, żebyście wspólnie z Rodzicami zrobili „owocowy koktajl”

 

Potrzebne produkty i narzędzia:

-różne sezonowe świeże owoce,

-jogurt naturalny lub mleko,

-mikser,

-jednorazowe kubki.

 

Następnie razem z dziećmi ustalamy kolejność czynności:

– zabezpieczenie ubrań i włosów

– umycie owoców,

-włożenie do miksera,

-wlanie mleka lub jogurtu,

-włączenie miksera pod nadzorem osoby dorosłej,

– wyłączenie miksera,

– rozlanie napoju do szklanek,

– degustacja.

-porządkowanie miejsca pracy.

 

Miłej zabawy i smacznego!

* Zabawa rytmiczna „Echo rytmiczne”.

Potrzebne będą drewniane lub plastikowe pałeczki dla dziecka. Wystukujemy (o podłogę, blat stołu, wybrane przedmioty) proste rytmy zaproponowane przez Rodzica.

Czas na opowiadanie Wakacje – to dobrze czy źle?” Olga Masiuk
Zapowiadał się uroczysty dzień. Ostatni dzień w przedszkolu. A potem wa- kacje. Wszyscy się bardzo na to słowo cieszyli, powtarzali je sobie. Nie do końca wiedziałem, co ono znaczy, ale chyba coś dobrego, skoro wszyscy byli nim tak uradowani. Urządzaliśmy z tej okazji piknik w ogrodzie. Miały być konkursy, gry, a potem podwieczorek. Kiedy wszystko było gotowe, na stole stanął wielki tort z napisem: „Witajcie, wakacje!”, a nasza pani powiedziała:
– To nasz ostatni piknik przed wakacjami.
I wtedy zrobiło się smutno, bo słowo „ostatni” brzmi przecież smutno. „Ostatnie ciastko”, „ostatni na mecie”, „ostatnia szansa”. Więc wakacje są smutne? Nic już nie rozumiałem.
– Marysiu – zapytałem, kiedy jedliśmy tort – czy wakacje to coś bardzo złego? – Złego?! Paku, skąd ci to przyszło do głowy?
Ale nie zdążyła nic więcej powiedzieć, bo rozpoczęła się loteryjka. Nie mogłem zapytać pani, bo rozmawiała z tatą i mamą Jacka. Rozglądałem się uważ- nie. Wszyscy wydawali się zadowoleni z tortu, piosenek i lampionów. Ale po chwili doleciał mnie fragment rozmowy:
– Zobaczymy się za dwa miesiące…
– Tata mówił, że jedziemy bardzo daleko…
– Tam jest chyba okropnie zimno…
Nie brzmiało to dobrze. Tort przestał mi smakować. Nagle ktoś dotknął mo-
jego ramienia. Za mną stał krawiec Antoni.
– I jak, Paku, podobał ci się twój pierwszy rok w przedszkolu? – zapytał.
– Przyszedłeś… – ucieszyłem się.
– Oczywiście. Rodzice przychodzą na występ dzieci z okazji końca przed-
szkolnego roku. A ty jesteś przecież moim synkiem.
– Przyszywanym?
– Uszytym – poprawił mnie. – W lipcu będę miał urlop, to pojedziemy na
wakacje – powiedział.
– Jeśli trzeba – westchnąłem i wyobraziłem sobie dwa miesiące w dalekiej
mroźnej krainie, bez słońca i wafelków.
– Jak to? Nie cieszysz się?
Rozejrzałem się wokół. Marysia piła lemoniadę, Jacek i Marta próbowali
strącić kijem wiszący na drzewie lampion i śmiali się przy tym bardzo głośno. Już naprawdę nie wiedziałem, czy też mogę się śmiać, czy raczej powinienem
sobie trochę popłakać. Te wakacje wyglądały naprawdę dziwnie.
– Czy dzisiaj jest smutny, czy wesoły dzień? – zapytałem w końcu. – Pogubi-
łem się w tym zupełnie.
– A jak to czujesz? – Oczywiście dorośli nie mogą odpowiedzieć po prostu,
sami muszą zadać pytanie.
– Wesoły, ponieważ jest tort i dekoracje. I może coś wygram w konkursie. Ale
też smutny. Bo zbliżają się te wakacje, przez które nie zobaczę szybko Marty i Jacka, i Marysi – powiedziałem.
– Zatem dzisiejszy dzień jest wesoło-smutny – podsumował Antoni.

Mógł od razu przyznać się, że nie wie dobrze, zamiast mi mącić w głowie. Więc już nie pytałem o te wakacje. Widać od razu, że on się nie orientuje. Będę się musiał dowiedzieć na własną łapkę.
Kiedy wracaliśmy do domu, bo lato miałem spędzić u Antoniego, a nie w przedszkolu, powiedział.
– Wiesz, może powinienem uszyć ci jakieś rodzeństwo, żebyś miał się z kim bawić. Co ty na to?
– Czemu nie – pomyślałem.
Podreptałem do łóżka i zanurzyłem się w pachnącą pościel.
– Zobaczymy, co przyniosą mi te wakacje – powiedziałem sobie przed snem.

Rodzic zadaje dzieciom pytania:

-Jak wyglądał ostatni dzień w przedszkolu?

– Kto przy- szedł na piknik?

– Nad czym zastanawiał się Pak?

– Czy wszyscy cieszyli się z nadejścia wakacji?

– Czy wakacyjny czas jest przyjemny?

-A może są jakieś wady tego okresu, w którym nie chodzi się do przedszkola?

 

 

Piosenka: “Do widzenia, przedszkole” – nauka piosenki.

 

Do widzenia, przedszkole
sł. Zofia Holska-Albekier muz. Krystyna Kwiatkowska
Gdy szedł wrzesień przez zielony las
w deszczu z parasolem, wszystkie dzieci
wtedy pierwszy raz witały przedszkole.
Ref.: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence witamy przedszkole oraz naszą panią, lalki, piłki, misie, witamy już dzisiaj,
witamy!
Przyszła zima,
zagrał mroźny wiatr,
gwiżdże już na polach.
Sypnął śniegiem, pozostawił ślad w drodze do przedszkola.
Ref.: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence wesoło w przedszkolu. Jest i nasza pani, lalki, piłki, misie,
zabawa to dzisiaj,
zabawa!
Już jaskółka, czarno-biały ptak gniazdo ma w stodole.
Wkoło zieleń, to już wiosny znak, czas żegnać przedszkole.
Ref.: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence żegnamy przedszkole oraz naszą panią, lalki, piłki, misie, żegnamy już dzisiaj,
żegnamy!

 

A teraz zapraszam do  wspólnej zabawy!

 

* “Poszukiwacze skarbów” -to idealna zabawa dla dzieci, która rozwija wyobraźnię, uczy logicznego myślenia, czytania map oraz zwracania uwagi na szczegóły.

Jak grać? Najprostszą wersją jest przygotowanie mapy, na początek łatwej. Następnie należy ofiarować ją dziecku i dać mu czas na odnalezienie drogocennego skarbu (może to być pudełko z łakociami, bilet do kina na fantastyczną bajkę lub niewielka zabawka). Oczywiście wcześniej ukryjmy skarb w bezpiecznym miejscu. Jeśli bawimy się na własnym podwórku, nie musimy się martwić, że skarb dostanie się w niepowołane ręce. Jednak w sytuacji, gdy bawimy się przed blokiem, ukryjmy go w miejscu, do którego nie mają łatwego dostępu inne osoby.

* “Kocykowy twister” – to prosta rodzinna zabawa. Na trawie rozłóżcie kocyk. Zadaniem uczestników jest zmieszczenie się na nim. Kiedy to się uda, wszyscy powinni wstać. Następnie składamy kocyk na pół. Uczestnicy znów muszą się na niego dostać. Później można ponownie złożyć kocyk i sprawdzić, czy tym razem też się uda. Uwaga! Wszystkie pozy i chwyty dozwolone. Można jednak na początku gry ustalić, że uznane będą tylko pozycje leżące lub siedzące.

*”Tor przeszkód” – to zabawa dla małych twardzieli. W domu, na podwórku lub na placu pod blokiem można ustawić przeszkody. (Pamiętajmy jednak, by były przemyślane, bezpieczne i w razie potrącenia nie spowodowały u dziecka urazów). Mogą to być plastikowe słupki, wiklinowe koszyki , materiałowe tunele, hula – hopy czy inne przedmioty, które można znaleźć w domu. Bądźcie twórczy!

 

Teraz proponuję rozwiązanie zagadek słuchowych dotyczących bezpieczeństwa podczas wakacji.

Dopowiedz zakończenia:

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)

 

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)

 

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!

Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,

czyli panu… (policjantowi)

 

Gdy nie ma rodziców w domu,

to choć bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom

do naszego domu… (drzwi)

 

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

moje ukochane, gumowe… (kalosze)

 

Grzybobranie to grzybów zbieranie,

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

Dlatego po powrocie z lasu

sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)

 

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)

 

Wiem, że Kubusie to bardzo twórcze i mądre osóbki. Dzielnie pracowaliście podczas naszej rozłąki – i Wy i Wasi Rodzice 🙂 Załączam zatem dla Was “kubusiowy” dyplom za waszą  sumienną pracę zdalną. Drodzy Rodzice wydrukujcie proszę załączony dyplom, wypiszcie imiona Waszych pociech i wręczcie go dzieciom w moim i Waszym imieniu. Gratulacje!!!!

A oto inne pomysły dla rodziców, które podpowiedzą Wam jak spędzać czas z dzieckiem i kontynuować temat kolorów lata. Fajne będą:
-rozmowy o różnych odcieniach kolorów, np. w parku lub nad wodą.
-zabawy z kolorami w roli głównej (np. wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu rzeczy, które mają podany kolor, dopasowywanie kolorów do smaków: truskawkowy – czerwony, bananowy – żółty).
-tworzenie kolorowych potraw.
-zabawy w „Dyktando graficzne” – dziecko rysuje na kartce to, co słyszy, np. w prawym górnym rogu jest słońce, na środku jest drzewo itd.
-zabawa w układanie przedmiotów od najdłuższego do najkrótszego i odwrotnie.
-czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

Oto propozycje innych aktywności dla dzieci i rodziny:

Zabawy muzyczno – ruchowe

Kolorowanki

pokoloruj według numeru – lody, plaża, słońce, krab, wyspa z palmami

Color By Number Summer Coloring Pages for Kids Printable

Lato

https://www.superkid.pl/kolorowanki_wakacje

Karty Pracy

Opublikowany przez Nauczycielskie zacisze Poniedziałek, 10 czerwca 2019

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/07/wakacyjne-karty-pracy-do-druku/

https://ponadwszystko.com/wp-content/uploads/2019/06/Lody-i-kostka.pdf

https://ponadwszystko.com/wp-content/uploads/2019/06/Laczenie-Kropeczek.pdf

https://ponadwszystko.com/wp-content/uploads/2019/06/Dopasuj-Cienie.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-2.pdf

Prace Plastyczne

tęcza z papieru – https://www.youtube.com/watch?v=1q49n6yWQos

tęcza w szklance – https://www.youtube.com/watch?v=kR3oJ88rLPU

tęcza ze skittles – https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

słoneczko i słoneczniki –  https://www.youtube.com/watch?v=qDYbpexlLTU

FILMY EDUKACYJNE O BEZPIECZEŃSTWIE:

Na wakacjach – wycieczka w góry

https://www.youtube.com/watch?v=yYxODuUtGnE

Bezpieczeństwo w górach

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Wakacje nad morzem – zasady bezpieczeństwa

https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

 Bezpieczeństwo nad wodą

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Jak prawidłowo zachować się na drodze

https://www.youtube.com/watch?v=LDZRun46QBs

Jak powinniśmy zachować się w lesie

https://www.youtube.com/watch?v=L8210LNJzRE

 

Cieszcie się latem i wspólnie spędzanym czasem!.

Życzę Wam pogodnego lata i wspaniałych przygód oraz mnóstwo zdrowia, siły i pomysłów!

Korzystajcie z lata radośnie, mądrze i bezpiecznie!

Przesyłam uściski i serdeczności dla Was i Waszych Rodzin!

Pozdrawiam gorąco!

Do zobaczenia!

Pani Ania

Top