ZAPRASZAMY NA SPOTKANIA ADAPTACYJNE Archiwum Biedronki Galeria Informacje Krasnoludki Kubusie Pomagamy Wiewiórki Wydarzenia Żabki 22 lipca 202422 lipca 2024 Drodzy Rodzice. Zapraszamy na spotkania adaptacyjne, które odbędą się w dniach 26-29.08.2024 r. (poniedziałek-czwartek) w godzinach 10:00-11:00 w naszym przedszkolu. Podczas spotkań adaptacyjnych dzieci pozostają przez cały czas pod opieką osoby dorosłej, z którą przyszły. Na dzień 30.08.2024 r. (piątek) zaplanowane zostały konsultacje z wychowawcami. Poniżej kilka krótkich wskazówek, które pomogą Państwu i dzieciom w adaptacji do warunków przedszkolnych: Adaptacja to przystosowanie dziecka do środowiska przedszkolnego. Jest ona procesem długotrwałym, złożonym i wielostronnym. Dziecko w tym czasie potrzebuje czasu, cierpliwości i zrozumienia, aby móc przystosować się do nowej dla niego sytuacji. Pomóc ma w tym rozwijanie w dziecku dojrzałości przedszkolnej, głównie poprzez: kształtowanie samodzielności, szczególnie w zakresie czynności samoobsługowych (korzystanie z toalety, mycie rąk, samodzielne spożywanie posiłków) przyzwyczajanie dziecka do dłuższego skupiania uwagi przez obserwację przyrody, gry i zabawy z regułami, wspólne oglądanie obrazków, słuchanie piosenek i opowiadań psychiczne przygotowanie malucha do zmiany, np. poprzez opowieści o przedszkolu czy też czytanie bajek o tematyce przedszkolnej kształtowanie pozytywnej motywacji w związku z przekroczeniem progu przedszkola, ułatwianie nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, kształtowanie umiejętności porozumiewania się z innymi dziećmi i dorosłymi stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania problemów, poprzez wykonywanie wspólnych prac domowych (przygotowywanie posiłków, sprzątanie, zakupy) dzięki czemu dziecko nabywa umiejętności samodzielnego organizowania sobie pracy, dba o własne rzeczy, zabawki oraz porządkuje swoje miejsce pracy i zabawy wyrobienie w dziecku poczucia obowiązku, czemu sprzyja sumienne wykonywanie łatwych prac z własnej inicjatywy lub na polecenie rozwijanie wytrwałości i wyrobienie nawyku doprowadzania rozpoczętych działań do końca czuwanie nad prawidłowym, ogólnym rozwojem oraz pracę nad korygowaniem i kompensowaniem trudności dziecka – szczególną uwagę należy zwrócić na wadliwą postawę, płaskostopie, krótkowzroczność, zeza, kłopoty ze słuchem, opóźniony rozwój mowy, niepłynność mowy, zaburzenia motoryczne.