>
Strona główna > Archiwum > ZAPRASZAMY NA SPOTKANIA ADAPTACYJNE

ZAPRASZAMY NA SPOTKANIA ADAPTACYJNE

Drodzy Rodzice.

Zapraszamy na spotkania adaptacyjne, które odbędą się w dniach 26-29.08.2024 r. (poniedziałek-czwartek) w godzinach 10:00-11:00 w naszym przedszkolu.

Podczas spotkań adaptacyjnych dzieci pozostają przez cały czas pod opieką osoby dorosłej, z którą przyszły.

Na dzień 30.08.2024 r. (piątek) zaplanowane zostały konsultacje z wychowawcami.

Poniżej kilka krótkich wskazówek, które pomogą Państwu i dzieciom w adaptacji do warunków przedszkolnych:

Adaptacja to przystosowanie dziecka do środowiska przedszkolnego. Jest ona procesem długotrwałym, złożonym i wielostronnym. Dziecko w tym czasie potrzebuje czasu, cierpliwości i zrozumienia, aby móc przystosować się do nowej dla niego sytuacji. Pomóc ma w tym rozwijanie w dziecku dojrzałości przedszkolnej, głównie poprzez:

  • kształtowanie samodzielności, szczególnie w zakresie czynności samoobsługowych (korzystanie z toalety, mycie rąk, samodzielne spożywanie posiłków)
  • przyzwyczajanie dziecka do dłuższego skupiania uwagi przez obserwację przyrody, gry i zabawy z regułami, wspólne oglądanie obrazków, słuchanie piosenek i opowiadań
  • psychiczne przygotowanie malucha do zmiany, np. poprzez opowieści o przedszkolu czy też czytanie bajek o tematyce przedszkolnej
  • kształtowanie pozytywnej motywacji w związku z przekroczeniem progu przedszkola, ułatwianie nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, kształtowanie umiejętności porozumiewania się z innymi dziećmi i dorosłymi
  • stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania problemów, poprzez wykonywanie wspólnych prac domowych (przygotowywanie posiłków, sprzątanie, zakupy) dzięki czemu dziecko nabywa umiejętności samodzielnego organizowania sobie pracy, dba o własne rzeczy, zabawki oraz porządkuje swoje miejsce pracy i zabawy
  • wyrobienie w dziecku poczucia obowiązku, czemu sprzyja sumienne wykonywanie łatwych prac z własnej inicjatywy lub na polecenie
  • rozwijanie wytrwałości i wyrobienie nawyku doprowadzania rozpoczętych działań do końca
  • czuwanie nad prawidłowym, ogólnym rozwojem oraz pracę nad korygowaniem i kompensowaniem trudności dziecka – szczególną uwagę należy zwrócić na wadliwą postawę, płaskostopie, krótkowzroczność, zeza, kłopoty ze słuchem, opóźniony rozwój mowy, niepłynność mowy, zaburzenia motoryczne.

 

 

 

 

Top